5:2 dieten.

Jag har bestämt mig... Jag ska göra ett försök med 5:2 dieten. 2 dagar i veckan är det fasta och då får man bara äta 600 kalorier. Jag kom då på att jag ska äta lättyoghurt den dagen, då flera sorter är 60klc per 100g så en liter blir ju 600 kalorier då kan man ju äta lite hela dagen.
Så imorgon och på torsdag är det yoghurtfasta som gäller :-P sen tror jag att jag ska försöka plocka bort de värsta kolhydraterna och äta mer frukt och grönt istället. Lättare sagt än gjort men ska ge det ett försök iaf.

Ikväll blir det en promenad med :-) hoppas på att gå ner de 7 kg jag har lagt på mig innan sommaren, skulle vara så skönt. känner mig så pluffsig och tjock nu och alla kläder börjar bli små :-S

Nu är rasten slut, dags att gå ut i friska luften. Ha en bra dag!

Kommentera inlägget här :