En längtan efter jul

Fick en sån otrolig längtan till jul nu :-) Vi har bestämt att vi ska vara här hemma, känns ju helt fantastiskt :-) Tror att det gör mycket att känner sån längtan och lust, annars brukar vi alltid åka runt till folk och då har de redan fixat med allt och när vi då knappt är hemma nåt så orkar man inte bry sig så mycket hemma.

Jag känner att jag vill göra massa det pyssel och baka en massa, både kakor och godis. Det ska bli så kul tycker jag. Så ska Lillgumman få vara med också såklart.

åh, blev sugen att börja Nu! Ska kolla om jag hittar en massa goda recept och så.

Jag har iaf bestämt att dörren ska få en krans och att vi ska göra ett pepparkakshus. Blev aldrig av ifjol. och så vill jag ha en adventsgran ute.

Jag vet att många har paketkalender till sina barn, tycker det är lite för tidigt för Emilia för hon förstår ändå inte, kanske nästa år istället. Men funderar på om hon ska få ett paket varje advent, vad tycker ni om det? synd att man inte är så duktig och sy, hade varit roligt med en fin julstrumpa på hennes dörr där Paketen kunde ligga. Få se vad man hittar på.

Den här julen kommer bli sjukt bra :-)





Kommentarer :

#1: Mari

Fast du kan ju anpassa en paketkalender till hennes ålder, till exempel någon napp, majskrokar, någon klämpåse, etc. Men förstår om du tycker hon är liten. Edwin började med sin förra året, för jag trodde jag skulle hinna klart med broderiet men blev visst inte det :P Men iår så blir jag klar :) Har grejat med den nu i ett par dagar, blir en lång paus under sommaren då jag tycker det känns konstigt att sy tomtar då :P

skriven
#2: Mari

Fast du kan ju anpassa en paketkalender till hennes ålder, till exempel någon napp, majskrokar, någon klämpåse, etc. Men förstår om du tycker hon är liten. Edwin började med sin förra året, för jag trodde jag skulle hinna klart med broderiet men blev visst inte det :P Men iår så blir jag klar :) Har grejat med den nu i ett par dagar, blir en lång paus under sommaren då jag tycker det känns konstigt att sy tomtar då :P

Svar: Ja det kan man absolut göra =) tror det blir en nästa år iaf och i år bara en strumpa. Så får hon paket varje advent.
Teres

skriven

Kommentera inlägget här :