lång dag blev det

men inte alls som jag hade tänkt mig. hos pappa var det bra med god mat, trevligt sällskap och faktiskt sol lite till och från. men sen när vi var påväg därifrån så kräks Emilia ner hela sig och stolen :-/ får till det så hon får nya kläder men bara efter en stund så kräks hon igen. då efter att vi har pratat med 1177 så beslutar vi oss för att åka hem. de trodde att det var magsjuka och inte åksjuka som vi trodde först.

nu är ja glad att vi tog det beslutet för hon har kräkts var 20-30 minut sen vi kom hem. försöker få i henne vatten, men det är det hon kräks upp hela tiden. nu sover hon iaf men måste få i henne vatten regelbundet så kommer få väcka henne snart för det.

det här var inte alls kul, man vet ju hur jobbigt och hur ont det gör att kräkas och på hennes lilla kropp måste det vara helt fruktansvärt. tycket så synd om mitt lilla <3

nu hoppas jag att jag och Alex slipper detta, skulle bli jäkligt jobbigt om vi också blir sjuk. hur ska man orka ta hand om Emilia då? nä fy, det får bara inte hända!

jag hade sett fram emot den här kvällen men är ju tyvärr inte så mycket att göra. jag hoppas min fina kusin har haft en rolig kväll, vi får åka och grattat henne en annan dag istället.

nu ska jag försöka sova en stund, sov gott!

Kommentarer :

#1: Mari

konstigt att de uteslöt åksjuka, egentligen. fast nu i efterhand var det det, men ändå. E har spytt ner hela han och stolen ett par gånger. och det var då ingen magsjuka utan snarare något annat. kan nog inte säga åksjuka heller, någon kombo, då han hade problem där ett tag med spyor.

Hoppas du klarar dig, (för A har redan åkt på det såg jag längre upp). Och om alla är sjuk så finns det inte så mycket att göra åt, då får man ta hand om tillsammans. kanske väldigt mycket babblarna.

skriven

Kommentera inlägget här :