På rätt spår =)

Efter en skumpig månad av fest, påsk och ett förbannat jobbigt sötsug så känns det som att jag är påväg tillbaka =) Har fortfarande sötsug men beror på att jag äter för mycket kolhydrater och det tar tid att få bort. Det bästa vore om jag började om med shakes men dit har jag inte kommit mentalt än. När jag ändå pratar om det så måste jag skärpa mig med den mentala träningen, den är verkligen a och o. Den ger sån motivation och styrka, man blir verkligen superpeppad och man känner att man kan klara allt.
 
 
Idag har jag hunnit med lite träning också, kört intervaller runt elljusspåret här i närheten. 3.5km totalt. Snacka om att jag har dålig kondis... Så jobbigt när magen hoppar och gungar med, haha! Sen åkte linnet upp och byxorna ner, så störande. Jag skulle behöva köpa mig nya träningskläder. Det har blicit sköna promenader i helgen med. 5.5km både lördag och söndag. Måste få ge mig en klapp på axeln, det har varit dåligt med motion sista tiden och jag märker att jag mår mycket bättre så fort jag fått några dagar av träning/promenader. På onsdag ska jag in till Xtravaganza på fm och träna och väga mig. Alltid lika pirrigt att ställa sig på vågen, men jag har ju inte gått upp iaf. Jag har stått still i över 2 veckor men det ska det bli ändring på. Om jag ska klara mitt mål till midsommar så måste det ske något nu....Åh vad jag tjatar men så skönt att skriva av sig =)
 
Nu till något roligare. Igår fick min älskade kusin sin son, på självaste bf dagen. Vad är oddsen på det? Supersöt och efterlängtat liten bebis, jag längtar tills jag ska få snusa på honom. Hoppas på att jag kan få göra det på onsdag. Idag fyller hennes dotter 5 år också, min guddotter. Snacka om att åren har gått fort. Så nu blir det shopping på hög nivå =) Det kliar lite i fingrarna kan jag säga...
 
Ha en bra dag, nu ska jag mysa med min dotter =)
 

Kommentera inlägget här :