7 dagar

Nu har jag gått över 7 dagar och det har varit den längsta veckan i mitt liv. Kan inte tänka på något annat än att jag vill föda barn nu. 

Igår trodde jag verkligen att detta pågång, fick kraftiga sammandragningar väldigt tätt och det gjorde ondare än tidigare. Det höll på så i några timmar men sen avtog det och i natt har jag inte känt någonting :-S hyffsat besviken när jag vaknade för en stund sen. Man hinner bygga upp sån förväntan och tänka att nu är det nog på riktigt. 

Idag ska jag till bm och då hoppas jag att lillen är fixerad. Ska nog be henne om en hinsvepning så det kanske sätter fart. Antar att vi även ska prata ev igångsättning eller om man får tid på förlossningen om det? Vill helst slippa bli igångsatt då folk säger att det inte är så kul, att det blir väldigt intensivt snabbt. Så lilla bebis, kom igen nu... 

Kommentarer :

#1: Mari

Samtidigt kanske bäbis behöver en knuff ut :P
Hört att vissa även sagt att det har bara behövt så pass lite för att "start" själv så det varit som en vanlig förlossning, då pratar vi omföderskor. Så tror det är otroligt olika.
En till fördel med igångsättning är att det går att planera lite enklare med passning av E och alla väskor och saker som man vill ha med (som ni troligtvis redan packat vid det här laget).

Svar: ja det har du rätt i. väskorna har varit packade i 3 veckor nu 😄 längtar ju såå nu...
Teres

skriven

Kommentera inlägget här :