Sömn är överskattat

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, sömn är överskattat när man har småbarn. 

Jag tittade på klockan sista gången runt 23.30 igår. Emilia kommer in till mig vid 03 och tycker det är morgon. Vid 03,45 smsar jag Alex och undrar var han är. Han sitter nere och spelar med sina kompisar, hållt sig vaken för att skulle ha hämtat sin bror i stan men blev inte så. Sån superhjälte han är så tar han Emilia så jag fick sova. Ända till 04.30 då Leia vaknade och ville äta, sen tog hon och kaskadspydde på mig och på mitt täcke så jag fick ta en filt istället. Som tur är somnar Leia snabbt om men inte jag för jag frös 😞 

Vid 06.30 vaknar Leia igen och jag tar över henne till min säng, då kommer Emilia in som fortfarande är vaken och busar. Lite senare kommer Alex och vill gå och lägga sig, så då är det dags för mig att kliva upp. 08.00 somnar Emilia i soffan och nu sitter jag här med en trött bebis som lär somna när som helst. Själv har jag nyss ätit frukost och känner mig något pigg, tror inte jag kommer kunna somna nu utan tröttheten kommer i eftermiddag. 

Ja såhär kan en helt vanlig natt hos oss se ut... Inte så konstigt att man är trött jämt. 😴

Kommentera inlägget här :