Spännande

Inte alla som vet men jag har har sökt en utbildning till hösten. Ska nämligen bli specialpedagog om jag nu kommer in. Känns spännande men läskigt, kommer jag att klara av det? Jag är rätt tjurig av mig och i sådana här situationer har jag en tro och vilja av stål. Klart jag kommer klara det, kommer bara krävas mycket tid, disciplin och tålamod. 

Utbildningen är på universitetet i Umeå och jag har ju sån tur att Sofia bor där och hon har lovat att jag ska få sova hos henne då det är inneveckor. Nu vet jag ju inte om jag kommit in än, 12/7 är det dags för antagningsbesked. Håller tummarna att det går bra, känns härligt med något nytt och jag tror att det kommer bli en intressant utbildning där jag kommer lära mig mycket. 

Håll tummarna för mig 😄

Kommentarer :

#1: Mari

Och jag har sökt förskollärare. Men vet inte hur jag ska göra, tror jag kommer skjuta fram det.

Svar: åh vad spännande :-) ja det förstår jag men annars kan du ju börja och sen göra uppehåll.
Teres

skriven

Kommentera inlägget här :