Liten börjar bli stor

Nu snackar jag om Emilia. Märks att vi snart har en treåring i huset. En stark vilja, kan själv och massa trots bara för att.

Nu ligger vi i hårdträning med både det ena och det andra. Jag börjar bli less på att ha två blöjbarn, Emilia vill ändå aldrig byta blöja så då tycker jag att det är dags att sluta. Vi har bestämt sen tidigare att vi skulle ta tag i det i sommar men jag har börjat lite smått redan och det lär ju inte skada. Två mornar efter frukost så har hon fått sitta en stund på pottan, tyvärr kommer det inget men hon sitter där iaf. Även ikväll innan läggning satt hon en stund. 

En annan sak som hon håller på att sluta med är vällingen. Istället får hon kvällsfika och sen kan vi borsta tänderna innan läggdags. Tidigare har vi borstat tänderna, lagt henne och så har hon fått dricka välling i sängen vilket gör att tänderna inte mår så bra. Det skulle aldrig gå att borsta hennes tänder när hon somnat... 

Hon frågar såklart efter vällingen men jag säger att den är slut och det accepterar hon. Känns inte så juste men vad ska man göra, är ju för hennes bästa. 





Kommentarer :

#1: Anonym

Välling i mugg till kvällsfikat?
// Görel

skriven

Kommentera inlägget här :