Vara hemma

Känns väldigt konstigt att lämna Emilia på förskolan för att sen åka hem. Även om det behövs så säger samvetet något annat. Jag behöver vila och är tacksam för att förskolan finns just nu =) men jag tror att ni kan förstå vad jag menar också.
 
Jag har fått frågan från flera om hur blir det sen när bebis kommer? Ja du, det beror på hur bebis är. Emilia kommer gå 15h/vecka för att behålla platsen och sen för att jag inte kommer kunna ägna all min tid till henne på samma sätt. Är det en "snäll" bebis som bara sover och äter så kommer Emilia få vara hemma mycket men är det en bebis som kräver mycket och är har vakna nätter osv så kommer Emilia få vara på förskolan en del. Vi kommer hitta på saker och gå på öppna förskolan och så.
 
Ikväll ska Emilia ha lucia på förskolan. Det är allra första gången så känns lite speciellt. Ska bli roligt att se om hon väljer att stanna kvar i tåget eller att springa till oss. Nu ska jag ta tag i diskberget i köket sen sätta mig och kolla på musikhjälpen en stund.
 
Ha en bra start på veckan!

Kommentera inlägget här :